Tweede week Melbourne – Begin 6 maanden stage

23 juli 2011 - Melbourne, Australië

Internship bij IEAA

Voordat ik moest beginnen met mijn stage op 18 juli, werd ik al uitgenodigd voor een welkoms lunch, en later die week een afscheids diner voor Loes, fast track studente van mijn opleiding, die hier afgelopen half jaar haar stage heeft volbracht.

De lunch was in een chinees restaurant, maar het kan ook een japans, maleisisch of weet ik veel restaurant zijn geweest, voor mij lijkt het allemaal het zelfde in Azie! Hier moet ik denk ik nog wel wat over leren, aangezien 1/3 van de bevolking hier Aziatisch is...

Het team is gezellig en klein en bestaat uit Ouahiba, Cindy, Aurelie en Dennis (die bijna nooit aanwezig is ,omdat hij natuurlijk, een hogere functie heeft ). Het zijn allemaal jongen mensen dus dat zit wel goed!

Tijdens het afscheids diner van Loes, heb ik ook voor het eerst oesters op. Echter beet ik er niet op en heb ik ze nog niet echt geproefd... dus moet ik ze nog een keer gaan eten!

Eerste stage dag

Ik begon al een beetje moe aan de dag, en ik kreeg ontiegelijk veel informatie over me heen, dus het was een vermoeide eerste dag. Maar het was een leuk bedrijf, met leuke opdrachten voor mij, dus ik had er wel zin in!

Wat is IEAA?

IEAA is een stichting die workshops, seminars en congressen organiseerd voor de Australische overheid. Ze zijn onafhankelijk, maar moeten wel zorgen dat deze evenementen plaatsvinden. Het gaat vooral om onderwerpen die te maken hebben met internationaal onderwijs, bijvoorbeeld internationalisation, student focus and leadership & management. Het secretariaat, wat we dus eigenlijk zijn, zorgt voor: de venues (locaties van de workshops) catering (catering bedrijf dat ingehuurd wordt) sponsoring (geld inkomsten dmv sponsors) inschrijvingen (bijhouden van inschrijvingen) promotie (maken van flyers, leaflets etc.) en ook zorgen voor nieuwe ‘leden’ en deze behouden. Deze taken worden verdeeld onder het personeel.

Waar ik vooral mee bezig zal zijn is het regelen van locaties, catering en het maken van promotie materialen. Tevens zal ik ook delen van het ledenbestand moeten doen, zoals emails beantwoorden.

Conferentie in Adelaide

In Oktober is er een conferentie in Adelaide, waar we 10 workshops houden. Dit is het grootste internationale evenement van Australie, en dus echt leuk en goed om erbij te zijn!

Ik heb al gezien in wat voor hotel ik mag verblijven voor deze 4 dagen: om jullie jaloers te maken: http://www.aiec.idp.com/pdf/AIEC11_Accom_OaksH.pdf .

Ik heb gehoord dat ik daar ook het podium op mag om de awards aan teg even, haha hoe grappig en ik hoop zo dat ik niet val op het podium!

Maar ik denk dat dit een zeer leuke stage gaat worden, echt event management gerelateerd, en dat ik hier de komende maanden IEAA veel zal helpen met alle taken, en er natuurlijk veel van leer! Daar ga ik wel vanuit.