Eerste week Melbourne - toen ik nog vakantie had

22 juli 2011 - Melbourne, Australië

Afscheid

Na mijn afscheidsfeestjes gehad te hebben, part 1, part 2, part 3 en uiteindelijk part 4, werd het toch echt tijd om naar Australie te vertrekken! Mijn big adventure kon beginnen! Dit klinkt natuurlijk heel heldhaftig, maar ik wist totaal niet wat ik kon aantreffen aan de andere kant van de wereld...

Vlucht

Woensdag 6 juli vertrok mijn vlucht om half 4 vanaf Schiphol, met een tussenlanding in Dubai, een tussenlanding in Kuala Lumpur om te eindigen in Melbourne.

Het was inmiddels middernacht geweest, terwijl het in Nedelandse tijd nog maar 16.00 uur was. Ik zag het zelfs binnen 10 minuten ineens nacht worden, alsof ik in een tijdmachine zat! Dit was boven de woestijn in het midden van Australie, waar ik dus niks anders zag dan de sterren.....

Aangekomen in Melbourne

Aangekomen op het vliegveld in Melbourne, ontmoette ik Marissa, een nederlands meisje, die toevallig ook in mijn hostel verbleef, Habitat HQ op St Kilda road 333.

Omdat het al 3 uur snachts was werd het tijd voor wat slaap, dus ik ging naar mijn kamer waar al 3 anderen lagen te slapen... Dus het was heel simpel, gaan slapen in de kleren die ik aanhad, want als ik mijn koffer open deed, vloog alles eruit en kon ik toch niks vinden, en iedereen wakker maken.

Melbourne, city centre

De volgende ochtend, het was nu vrijdag 8 juli, ben ik meegegaan op de city tour in Melbourne. Ik dacht, ik kan maar beter meteen de stad zien! Anders zal ik het nooit begrijpen! Ik had namelijk al gezien, in de autorit van het vliegveld naar mijn hostel, dat Melbourne groot was, heeeeel groot!

We zijn naar verschillende plekken in de stad geweest, Flindersstreet Station, Federation Square, China town, Little Italy, enge alleys waar de ingang is van het nachtleven in the city en noem maar op! Ik werd in ieder geval iets meer bekend in Melbourne.

Hostel

Terug aangekomen in het hostel, ontmoette ik ook Heike, een Nederlands meisje die ook hier was om af te studeren, net als Marissa. Zij kwamen van dezelfde school en kenden elkaar een beetje. Vanaf toen zijn we eigenlijk met zijn 3en leuke dingen gaan doen, en konden we lekker in het Nederlands roddelen, want niemand kon ons verstaan!

Het hostel zat vol met backpackers uit Ierland, UK, USA, Duitsland en noem maar op. Ik moet wel zeggen, de mensen uit Ierland en Engeland wil je liever niet in je hostel hebben, kunnen niet stoppen met vloeken en schreeuwen.. en hun troep niet opruimen. Gelukkig zijn de Duitsers allemaal wel chill, en wordt er hier en daar wat gebabbeld over de reizen die ze gaan maken. Ik ontmoette hier ook Alina, een Duits meisje, die onderweg was naar Darwin, daar het wel 30 graden is! En heeft me verteld over het backpacker bestaan, wat toch wel heel leuk is.

Huizen zoektocht

Nou dit waren alle leuke dingen van de eeste paar dagen, maar helaas moest er ook gezocht worden naar een kamer om te verblijven. Het is lastig om goedkoop, in St Kilda een 1 persoons kamer te vinden. Daarom besloten Marissa en ik om een kamer te delen. Echter vond zei een huis waar ze graag wilde verblijven, en ik niet. Dus begon mijn zoektocht naar een 1 persoonskamer opnieuw.

Fraserstreet 178, nummer 5

Na echt ontiegelijk veel (15.. haha) huizen te hebben gezien, bezocht ik mijn laatste, Fraserstreet 178, nummer 5. Hier wonen 2 Colombiaanse broers van 21 en 24.

Dit huis zag er goed uit, een woonkamer; met banken, een eettafel en natuurlijk een tv, een keuken; klein maar alles zat erin, een badkamer; met bad, en natuurlijk een slaapkamer voor mij alleen met matras, garderobe kast, bureau en nachtkastje, dit werd het! Het huis had een goede locatie, was niet te duur, ik had mijn eigen kamer en prima huisgenoten die ook in waren voor een actief leven in Melbourne. Ik werd al op sleeptouw genomen door Edgar, en hij liet met een paar bars zien in de City Centre, dus mijn eerste dag in het huis beviel prima! Echter is er geen verwarming en internet, maar dat is vrij normaal hier....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade