Melbourne and its downsides

1 september 2011 - Melbourne, Australië

Helaas kan ik niet altijd door mijn roze bril (roze bril is binnenkort in mijn fotoalbum te zien) blijven kijken, waardoor ik ook de mindere kanten van Melbourne te zien krijg.

Melbourne en haar inwoners

Melbourne is groot met haar dik 4 miljoen inwoners. Op een dag liep ik door the City Centre, en ik dacht “Ik denk niet dat ik hier ooit iemand 2 keer tegenkom”. Nou je raad het nooit, ik kom maar liefst 3 onbekende mensen nog een keer tegen! Het waren de volgende personages:

De vrouw met de baard.

In det tram zat een vrouw met een baard.... Ik twijfel nog steeds of het wel een vrouw was... En ik snap het ook gewoon niet, het is niet zo moeilijk om er iets aan te doen. Maar ach, ze gaf denk ik niet zoveel om haar uiterlijk, en ze was ook een beetje associaal.

En jahoor! Een dag later zie ik haar weer zitten op Federation Square, met een vette burger in haar hand. En nog steeds vroeg ik me af, of het wel een vrouw was....

‘De tram gek’

Deze man zat een keer in dezelfde tram als ik vanaf Chapel Street, en hij werd een beetje aangevallen door een dronken man. Maar het zou me niet zijn opgevallen als de man geen nekkraag droeg. Nou ik vond het wel zielig, maar hij had een goed tegenwoord en de dronken man was alweer weg.

Afgelopen zaterdagavond ging ik weer naar Chapel Street, waar ik dus in dezelfde tram zat als ‘De tram gek’ (toen heb ik ook deze naam bedacht). Hij zat weer op zijn vaste plekje vooraan in de bus, met de nekkraag en met een fles cola, gezellig te kletsen met de tramchauffeur. Heel leuk, maar als de tramchauffeur weg is, dan hoef je niet nog 5 minuten door te blijven lachen en ik jezelf te blijven praten! Vandaar dus de naam.

De trottoirveger

Ook ik moet vaak wachten op de tram omdat hij altijd net voor mijn neus wegrijdt. Wachtend in Bourke street, keek ik om me heen om wat mensen te observeren. En toen kwam hij, ‘De trottoirveger’. Hij had een mooie grote machine die alle afval van de stoep veegde, en ik zag toen ook dat de straten in Melbourne heel schoon zijn (in tegenstelling tot Nederlandse straten..). Maar hij had nog wel een paar honderd baantjes te doen schat ik zo, dus in mijn eigen denk wereld wenste ik hem succes. Maar nu komt het! Gisteren na mijn sportieve body attack, zag ik hem weer achter zijn veger aan lopen. Top baan! Hij doet alles om de straten van Melbourne schoon te houden...

Zoals jullie kunnen lezen zijn dit wel de meeste interessante 3 personen die ik natuurlijk dubbel wil tegenkomen.. NOT!

En het was ook fijn om de ‘Broekplasser’ tegen te komen. Een zwerver kan hier gewoon op een bankje gaan zitten en in zijn broek plassen en weer ‘vrolijk’  verder lopen zonder dat er ook maar iets gebeurd. Behalve natuurlijk dat iedereen met een grote boog om de gele plas heen loopt..

Ik waardeer het Nederlands zorgstelsel enorm!

Aziaten invasie

OVERAL ZIJN ZE (behalve bij het uitgaan...): Aziaten! Voordat ik hier kwam bedacht ik me niet dat Azie natuurlijk heel dichtbij ligt, en dat Aziaten hierheen komen voor ‘een betere toekomst’.

Nou het was even wennen om elke dag met China Town geconfronteerd te worden, maar het heeft wel zijn voordelen: veel en goedkoop chinees eten, inclusief SUSHI! (goedkoop betekent hier normale prijs.. Melbourne is duurder dan Parijs en New York..)

Ook kon ik nooit inschatten van welk land een aziaat nou kwam (China, Japan, Maleisie, Indonesie, India, en veel meer) en ik moet zeggen, ik begin de verschillen te zien! En ik geloof wel dat dat een toegevoegde waarde aan mijn leven is.

En ik denk dat dit het wel weer was. Maar als allerlaatst nog even een kleine opsomming:

-         Melbourne is duur (vooral: vlees, kaas, alchohol en kleren / alles dus..)

-         Het is niet normaal om een verwarming in je huis te hebben

-         Draadloos internet thuis? Nee, gewoon dongels gebruiken...

-         Echt waar, 4 seizoenen in 1 dag, dus je weet nooit welke kleren je moet dragen

-         Er is geen Breda in Melbourne

-         Ze hebben alleen vieze smaken thee, waarom geen zoethout, bosvruchten, aardbei, kaneel en andere ‘normale’ theesmaken.

Na deze opsomming wil ik toch wel zeggen, ik wou dat Melbourne in Nederland lag, of dat Breda een suburb van Melbourne was, want het blijft toch een geweldige stad, waar je jezelf nooit zal vervelen!

1. Marlou:
    1 september 2011
    Mariekje!! Leuke mensen zeg daarzo ;)

Blijf vooral bloggen want ik vind het leuk om jouw onzin te lezen haha

Groeten uit France! xx