Het vakantie gevoel komt omhoog borrelen!

21 oktober 2011 - Ieaa Office, Australië

Waar waren we gebleven! Het is alweer even geleden dat ik iets geblogt heb, maar ik had het ook druk druk druk! Op stage veel voorbereidingen voor de Australian International Education Conference, de 3e grootste conferentie van de wereld! (oke... las ik ergens.. niks van gemerkt haha). Op maandag 10 oktober vlogen we naar Adelaide, wat maar 1 uurtje vliegen is gelukkig. Op die dag hadden we nog ‘vrij’ dus even gelunched in het centrum waarna we naar onze hotels gingen. Ik zat in Oaks Horizon, recht tegenover de convention centre (waar AIEC plaatsvond) en Ouahiba en Aurelie in een ander hotel schuin tegenover mij. Nou ik had dikke mazzel, want mijn kamer was HUGE! Aparte badkamer, woonkamer, slaapkamer en nog een balkonnetje erbij. En ik moet zeggen, het was leuk om thuis te komen na een dag hard werken, want mijn schoenen stonden op een rijtje, mijn pyjama was netjes opgevouwen onder mijn kussen en de afwas was voor mij gedaan (oke, ook maar 1 glas en bord..), maar heerlijk genieten! Bovendien had ik nog een zwembad, bubbelbad, steamroom en sauna op level 3, dus ik ben mezelf ook maar gaan vertroetelen daar. Helaas door de drukte ben ik er maar een keer heen geweest. Op dindag begon de conferentie en volgde tot vrijdagmiddag. Elke avond was er wel een etentje geplanned, een international dinner of een 80’s party waar iedereen dus ook echt verkleed ging! En we praten hier over een meerderheid van 40+ ers... Maar ik heb genoten van de sociale evenementen en ook eindelijk de gezichten te zien bij na alle namen die ik ooit voorbij heb zien komen in emails etc.! Dus ik ben een zeer leuke en leerzame ervaring rijker!

Omdat Quantas (vliegmaatschappij) stakingen had, heb ik mijn vlucht omgeboekt naar zaterdag, zodat ik nog een extra vrij dag in Adelaide had. Mij kennende ging ik meteen google afspeuren en iedereen vragen wat ik moest doen! Echter was ik vrijdagmiddag moe, en werd ik vrolijk van een powernap gevolgd door het lezen van mijn boek. Op zaterdagochtend dan toch de deur uit met als idee musea’s te bezoeken. Maar ook toen veranderde ik mijn gedachte en ging ik naar de botanical gardens in Adelaide, gevolgd door de DIERENTUIN! Want ik had wel zin in om sociaal te zijn met vrienden, en die kon ik natuurlijk vinden in de Adelaide Zoo! Daar heb ik me een paar uurtjes vermaakt, waarna ik weer terug vloog naar Melbourne.

Terug in Melbourne kon ik de bende aantreffen die Marissa had gemaakt (haha nee dit viel helemaal mee!) want we delen nu onze slaapkamer. Wel gezellig zo voor een paar weken, en scheeld ook wel wat in de kosten! Zaterdagavond gaf Heike nog haar 21st birthday bash, wat denk ik het beste feestje tot nu toe in Melbourne is geweest! Dus een top weekend gehad!

Helaas begon op maandag de werkweek weer, en dat was toch even wennen. Dat weekje Adelaide was toch een totaal ander ritme, met geen sport en veel lekker eten! Dus nu toch maar weer aan de bak.. Alhoewel ik gisteren mijn body attack klasje heb gemist, omdat ik het iets belangrijker vond om eerder naar huis te gaan om mijn derrière op het strand te gaan liggen. Heerlijk genoten! En nu wil ik meeeeeeeeeeeeeer!

Dat komt er gelukkig ook aan. In plaats van een weekendje Canberra ga ik denk ik naar Alice Springs en Ayers Rock, midden van Australie waar de beroemde berg ligt. (dit volgens Marissa, want ik had me er niet echt in verdiept.. ook al staat het wel op elke brochure over Australie haha). Volgende weekend komt Pleun (mijn FM vriendinnetje) en Jekse (hotel studente), en gaan we naar de races! Ook duurt het nog maar 5 weken en mijn ouders en Janneke zijn hier! En dat betekent het begin van veeeeeeeeeeeeeel leuke dingen, gevolgt met een vakantie van 9 december tot 3 januari! WHOOP WHOOP! De accomodatie en vluchten zijn geboekt, dus Byron Bay, Gold Coast en Sydney, maak je maar klaar voor mijn komst!

En helaas, helaas, ik wordt deze week denk ik geen employee of the month, want mijn concentratie is ver te zoeken..