Melbourne, mijn stad!

19 augustus 2011 - Ieaa Office, Australië

Het is weer even geleden, zoals gewoonlijk een 2 weekelijkse update! Ik heb gelukkig een boekje waar ik alles in opschrijf, dus vergeet ik niet zo snel wat ik allemaal heb gedaan.

Maandag begon de werkweek weer, en het zag er allemaal weer wat beter uit op mijn stage. Werd aan het werk gezet en alles viel iets meer op zijn plek, want wat kan het soms gecompliceerd zijn in bedrijven! Ik heb nu een sport abbonnement bij de fitness van RMIT University (dit is het gebouw waar IEAA gevestigd is, en heb dus ook een RMIT werkgevers kaart) en sport daar ongeveer 3 keer in de week. Body Attack en Body Pump groepslessen, dus gezond blijven we hier wel! Dus ook deze maandag was het tijd voor Body Pump. Toch iets minder zware gewichten gepakt, want ik had niet zo heel veel zin in 3 dagen spierpijn!

Dinsdag had ik de meiden uitgenodigd voor een diner at Huize van den Berg. Dit waren Marissa, Heike (nederlands), Jonna (zweeds) en Ellen (engels). Met een griekse salade, een quiche en chocolade cookie wat rode wijn en veel gezelligheid was het een geslaagde avond! De meiden zijn super leuk!

Daarna volgde de week zoals normaal, werken en savonds ergens wat eten of gewoon chillen. Op vrijdag vond ik het weer leuk om te Body Pumpen en met natte haren te gaan slapen, waardoor ik heel het weekend een stijve nek heb gehad, en heel het weekend dus bijna niks gedaan heb. Toen kwam ik er ook achter op zondagochtend dat ik er echt uit moest! Dus op naar South Melbourne market, vergelijkbaar met Victoria Market, alles zeer goedkoop en vers. Het zonnetje scheen dus die avond zouden we vanaf St Kilda beach naar Port Melbourne lopen en eten bij Marissa. Voordat we aan de wandeling begonnen zijn we eerst pinguings gaan kijken op de pier, heb er maar liefst 2 gezien! Daarna op weg naar Port Melbourne, en had ik het naar 45 minuten lopen wel weer gezien.. Mijn benen ook, want de volgende ochtend kon ik bijna niet lopen door kniepijn.. voortaan toch stevige schoenen aan doen!

Het was weer maandag en de werkweek begon weer. Dinsdagavond uit eten geweest bij Veggie bar, een vegetarisch restaurant want als de dolle loopt! Ook wij moesten nog eventjes wachten met onze knorrende maagjes.. Maar het was het waard!

Op donderdagochtend kwam mijn supervisor/bezoeker van de NHTV naar IEAA om een gesprek te hebben over mijn voortgang en hoe ik het hier vond en of er problemen waren. Nou problemen waren er niet echt. Tot nu toe was het vrij operationeel en administratief werk, prima voor een orientatie, maar nu mag het wel iets strategischer worden. Gelukkig vond mijn stagebegeleider van IEAA dit geen probleem en zag wel wat projectjes voor me. Nou hopen dat het ook uitkomt, ik heb er in ieder geval meer zin in!

Die avond heb ik Janneke van Hoek (stagebegeleider) en haar vriendin Maud Melbourne laten zien. We wilden de Eureka tower/sky deck wel op! Een 300 meter hoog gebouw in het city centre. Ik kreeg gelukkig met mijn NHTV kaart korting, Maud korting met haar ANWB kaart en Janneke probeerde het maar met haar NS kaart, ik denk dat ze net zo goed haar Albert Heijn pas had kunnen laten zien! Waarschijnlijk dacht de baliemedewerkster dat ze ook student was, of geloofde het allemaal wel. Nou het uitzicht was echt vet! Ik kon zelfs bijna mijn huis zien! St Kilda beach, Port Melbourne, sport stadion en alles was goed zichtbaar, en wat was Melbourne grooooooooooooot! Daarna heb ik wat museas laten zien die wel leuk waren, de grafiti van Melbourne, China Town en een afsluitend drankje in Brunswick street in Fitsroy, ze waren tevreden dus ik had mijn werk weer goed gedaan! Dit ondanks alle blaren die ze hadden.

Dit waren de eerste mensen aan wie ik Melbourne liet zien, en ik merkte dat ik toch wel heel trots ben op Melbourne. Het is nu mijn stadje. Gelukkig ben ik hier nog 5 maanden, dus ‘ze’ is nog niet van me af!

Ik had nog een meevaller die avond. Ik ben mijn sleutels kwijt van het kantoor en het huis... niet zo handig. Dus ik ging nog maar is zoeken, en keek toen ook maar onder de bank. En wat ik daar vond... geen sleutels, maar wel een roze Nokia C3, dus die is nu van mij! Ik ben blij dat mijn huisgenoten mannen zijn en niet met een roze telefoon willen lopen. Nu nog maar even afwachten of hij het doet....

Ps. Ik dacht dat ik de 9de terug vloog, maar dit is 10 januari pas, dus nog 145 nachtjes slapen!

Ps2. Helaas geen Nederlandse spellingscontrole op deze computer, sorry voor de fouten!