Het is lente in Melbourne

19 september 2011 - Melbourne, Australië

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en jahoorrr de winter is voorbij, het is lente! De bloementjes bloeien, de vogels fluiten, de vliegen zoemen om mijn oren en er is veel veel veel zon! Betekent nog niet dat het elke dag 25 graden is en dat ik kan slapen zonder mijn warme deken, want de nachten zijn maar rond de 10 graden. Maar ja, zo erg is dit allemaal niet, ik heb vanaf april 2011 tot januari 2011 eigenlijk gewoon alleen goed weer gehad. Geen regenbuien waarna ik een natte broek heb, geen bladeren die ik van de stoep moet vegen (dit doe ik natuurlijk ook echt.. ) en geen ijs waarop ik uitglij, heerlijk!

Ik wil nog even iets toevoegen aan mijn vorige blog. Melbourne is de mode stad van Australie, mensen trekken hier van alles aan, vandaar dat ik ook een Harrie Potter clan heb gezien. Maar wat ik niet snap, ze doen altijd sportschoenen aan onder een mantelpakje, en geen mooie, nee die grote witte lelijke sportschoenen. Ja ik weet dat je veel moet lopen in Melbourne en dat alles behalve sneakers pijn doet, maar er bestaan andere alternatieven mensen. Maar genoeg negativiteit, ik was vrolijk aan het doen.

Vandaag is de eerste dag dat het 27 graden is, en wat doe ik, ik trek een zwarte legging aan, dus in mijn pauze hebben mijn beentje zitten branden in de zon en konden mijn armpjes wel wat kleur krijgen.

Echter heb ik jullie niet op de hoogte gehouden van de activiteiten de laatste weken, dus hier een kort overzicht:

- Een standaard workout op maandag, woensdag en vrijdag bestaande uit body attack en pump, zodat we over een paar weken kunnen blinken op het strand.

- Vele etentjes overal: tapas bar, vegetarisch restaurant, the branche met goedkope maar zeer lekkere pizza onder het genot van gitaar muziek, italiaan, nog een italiaan, lunchje hier, lunchje daar, japans restaurant, mijn eigen gebakken pannenkoeken met stroop, een afgaans restaurant en veel veel toast en ja hoor, ik heb kangaroo op! Nou was heerlijk gerecht! Kangaroo gevuld met geitenkaas, gekarameliseerde bieten, rucola en aardappelpartjes, HEERLIJK! En dit allemaal met Zweedse meiden en Marissa en Heike natuurlijk, mijn vriendenkring is wel lekker aan het uitbreiden hier.

- Mijn colombianen, de 2 broers met wie ik leef, zijn lekker op vakantie, dus het huis is van mij! De ene is weg voor 3 weken en komt volgende week thuis, de andere ging voor 5/6 weken, dus die zie ik nog ff niet terug. Maar Marissa is uit haar hostel huis gegaan (het huis waar ze met zijn 11en wonen en in stapelbedden slapen) en is gezellig bij mij komen wonen! Veel beter, want alleen vond ik het niet leuk, maar natuurlijk leuker voor mij dan de colombianen. Alleen ze gaat zaterdag naar Fiji voor 10 dagen, dik jaloers, en komt daarna nog paar weekjes terug, hopen dat ze kan blijven!

- Ook hier moet er geshopt worden, dus ik ben in het bezit van nieuwe kleren en schoenen. Jammer dat het hier nog wel duur is..

- Heb weer nieuwe wijken gezien en veel gelopen. Ook was er gisteren een festival, vergelijkbaar met jaarmarkt/koningingen dag, met muziek en eten, en was gezellig en super warm! En het melbourne museum gezien, comedie night, bioscoop geweest (aanrader: horrible bosses) en in Albert park en het strand beetje liggen chillen.

- Al in 3 clubs wezen stappen, nog niet de beste club gevonden, maar elke keer is het al beter dan de keer ervoor, dus over 2 maanden heb ik hem vast gevonden ;)

- En we hebben internet thuis, Marissa heeft een usb stick gekocht met data, dus kan ik ook thuis skypen, veel beter. Laatst zat ik gezellig te skypen en zat er naast me een vieze man porno te kijken... NOT LIKE...

Op stage gaat het trouwens ook allemaal goed, deze week orientation assignment inleveren, en over 3 weken is het Australian International Education Conference in Adelaide, heel veel voorbereidingen, maar wel leuk. En een paar weken later naar Canberra voor een boek publicatie, dus wordt meer een ceremonie, ook leuk om weer in die 2 steden te komen terwijl stage betaald haha!

Papa, mama en Janneke hebben ondertussen ook hun vlucht geboekt en komen van 26 november tot 21 december. Dan gaan we van de 9e tot de 21ste rondtrekken met de camper, richting Sydney, dus ik kijk daar heel erg naar uit. Daarna ga ik verder naar het noorden richting Brisbane/Gold Coast, en ik hoop nieuwjaar te vieren in Sydney, want er is een top festival op het strand.

Dit was het alweer, nog 45 minuten en mijn dag zit er weer op en ga ik even van de zon genieten en daarna fanatiek meedoen met body pump. Beetje jammer dat de inductrice altijd praat alsof ze yoga geeft......

Cheers from sunny Melbourne