Een weekend Melbourne – Uitgaan & Victoria Market

24 juli 2011 - Fraser St 178/5, Australië

Na een ‘lange’ week werken (heel veel informatie, nog weinig taken verder en toch stiekem wat facebooken, mailen en ronddwalen op internet en wat prutsen met een programma om flyers en leaflets te maken) was het tijd voor mijn eerste weekend! Er waren al wat plannen gemaakt met Heike en Marissa, zodat we een beetje wisten wat we gingen doen.

Woensdag

Maar allereerst: ik had woensdag een ‘day off’ omdat de anderen niet aanwezig waren maar in Adelaide waren. Ik ging samen met Marissa en Heike naar ‘The Botanical gardens’. Ik was er al vaker langsgekomen met de tram, maar omdat het echt groot is, had ik nog helemaal NIKS gezien van de uiteindelijke garden. Dus eenmaal in de tuin was het verbazingwekkend! Er waren zoveel verschillende bomen, planten, struiken en noem maar op! Zelfs een vulkaan was er (echter is dit nu een waterreservior, en dus een domper…!) Filmpjes en foto’s zijn gemaakt, dus dan kun je het zelf ervaren. (als mijn camcorder en laptop wel een keer kunnen samenwerken…)

Vrijdag avond

Op naar het weekend! Vrijdagavond was een er een feestje van de universiteit van Heike en Marissa, dus ik ging gezellig mee naar ‘Croft institution’. Dit was vroegen een ziekenhuis/verpleeghuis en is nu omgetoverd tot een bar! Shotjes worden gegeven in buisjes en andere mixdrankjes kon je drinken met een spuit, dus een zeer leuke ervaring!

Zaterdag

Zaterdagmiddag was er afgesproken om naar een rugbywedstrijd te gaan kijken van jongens die we hadden ontmoet. Mijn eerste keer dat ik een rugby wedstrijd zag kwam ik achter! Gelukkig was Heike erbij die mij de spelregels kon uitleggen, want ook al speel in handbal wat vrij gemeen is, er waren heel veel dingen die bij rugby wel mochten, lekker beuken, slaan, duwen en trekken!

Na dit potje wilden we naar het clubhuis gaan, in een volgepropte auto, maar helaas was die dicht, dus gingen we naar het mooie St Kilda. Die avond was er een belangrijke rugbywedstrijd tussen Australië en Zuid Afrika, dus die gingen we kijken in een bar. Weinig gezien van de wedstrijd, want het was zeer gezellig, en ook leuk om te vertellen over Nederland en de verwachtingen van Australiërs. Uiteindelijk zijn we naar Acland Street gegaan, naar de bar Verudo, waar we nog even zijn gaan dansen! Echter nam 1 van de jongens dit té serieus, en ging helemaaaaaaaaal loss, I don’t mind, heb ik weer wat om te lachen (ja… soms blijft leedvermaak leuk)

Zondag

Ik moest er weer vroeg uit (11 uur) want we zouden naar de Victoria Market gaan, in de City Centre. Dit is een van de markten waar alles vers is en goedkoop! Vlees, vis, groente, fruit, wijn, kleren en ook veel souvenirs! Wilde al bijna een hele voorraad souvenirs kopen, maar ik ben hier nog 6 maanden… Dus de boodschappen tassen werden erbij gehaald en grootse inkopen werden gedaan. Ik kon voor 7 dollar het volgende kopen: 6 aardappelen, een zak wortels, 2 sinasappels, citroen, andijvie, boontjes en uien. In de winkel zou dit denk ik 20 dollar kosten… het is namelijk nog al duur in Melbourne, want soms kun je van het geld ook uit eten gaan in een restaurant. Daarna nog wat lekkere nootjes, kazen en vis gekocht, zodat ik helemaal klaar was voor de week. Moe en voldaan gingen we weer op huis aan, waar ik lekker op de bank tv heb gekeken en zitten buurten met mijn 2 huisgenomen, Guan en Edgar. Nu ik dit typ heb ik net mijn feta-tomaat-ui salade op en mijn vis pasta, wat nu mijn favoriet is geworden, en als toetje wat chocolade, noten en krenten. Dadelijk ga ik nog even een filmpje kijken, voordat morgen weer mijn werkweek begint.

Melbourne blijft dus een stad vol activiteiten en leuke plaatsen om te bezoeken. Ook heb ik al veel mensen leren kennen waarmee er altijd wel iets te beleven valt. Mijn 2 huisgenoten zijn ook echt wel chill, ik zie ze bijna nooit, maar ze bellen me altijd wel even om te vragen wat ik aan het doen ben en of ik mee wil naar een feestje ofzo! Alleen had ik nu dus alles al een beetje gepland. Maar morgen gaat Edgar mij Chapels Street laten zien, de leuke bars en dinsdag ga ik andijviestamp met spekjes en rookworst voor ze maken!

Ook ga ik misschien een gitaar kopen, want ik heb iemand gevonden die het me wilt leren! En ik ga opzoek naar een bezigheid genaamd sport, want heel leuk dat snoepen, maar hier komt de zomer in oktober/november er weer aan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Manon:
    2 augustus 2011
    Schatjeee!!
    Ik heb nu pas alles gelezen, want ik zat in spanjee.. en dat internet daar ging allemaal niet zo lekker..
    ik ben blij dat alles goed met je gaatt:D
    En hoe is het met de mannen..??

Wil je een rugbyer voor me meenemen naar nederland:(.. Ben er wel aan toe haha.. en knappert wel graag

en bevalt je stage? mag je al wat meer doen??

En ik snap skype niet maar ik heb t wel.. dus als jij weet hoe je mij moet aanmelden.. GRAAG:D
    kunnen we ff talken
    Much LOVE matee xxx Manonn
  2. Michelle Joosten:
    4 augustus 2011
    Mariekeeeeeeeee!!
    Wat klinkt het daar allemaal leuk! En fijn dat je een eigen plekje hebt nu ;) Ja, ik wil ook een gitaar kopen en proberen te gaan spelen. Tofff! Kunnen we als we terug zijn samen op de NHTV liedjes spelen hahaha. Nou geniet er lekker van en succes met het vernederlandsen van je huisgenoten ;)! Knuffel en kus Michelle